...keberangkatan mereka....

 Baru sahaja  lepas membaca satu artikel di laman web Haluan Malaysia...

alhamdulillah..Allah izin saya berada di KLIA pada malam keberangkatan mereka ke Turki untuk menyertai misi LifeLine 4 Gaza . Walaupun hanya tinggal sejam lebih sahaja untuk bertemu dengan mereka, saya rasa bersyukur sangat..mungkinkah ini kali terakhir?? tiada siapa dapat menduga..
Bak kata ketua misi Lifeline for Gaza (LL4G), Haji Noorazman Mohd Samsuddin, “perginya kami kali ini belum tentu kami akan kembali. Oleh itu kami sangat-sangat memerlukan doa tuan-puan semua semoga Allah SWT melindungi kami semasa perjalanan misi ini”..

Malam itu malam yang mendatangkan seribu perasaan...malam yang menunjukkan betapa kentalnya jiwa para mujahid pilihan Allah..sewaktu saya baru tiba di KLIA..semuanya sedang berkumpul..sedang mengaminkan doa yang dibaca oleh seorang ustaz..setelah itu mereka bergambar..dan takbir juga dilaungkan...

 Malam tu juga  malam yang paling sayu..yang paling saya sayu bila lihat si ayah berkumpul dengan keluarganya sebelum turun ke tempat pelepasan..anak-anak perempuanya dan isterinya, mengalirkan air mata..si ayah mendukung anaknya yang kecil (saya rasa dalam lingkungan 3 tahun)..memeluknya dan mencium sepuas hati..sayu saya lihat..
ada seorang ayah..peluk anaknya erat sangat..cium anaknya berkali-kali seakan-akan ini kali terakhir dia akan bertemu..
ada seorang suami..berdekatan dengan tempat yang saya duduk waktu tu..duduk berdua dengan isterinya...mungkin sedang saling memberikan kata-kata semangat dan saling menguatkan sebelum si suami berangkat pergi...
sayu sungguh  bila lihat anak-anak berlari-lari demi melihat ayahnya berjalan menuju ke tempat pelepasan sehingga kelibat si ayah tidak kelihatan lagi..sayu sungguh..

itu lah kisah malam tersebut...kini saya hanya mampu mendengar khabar berita perkembangan mereka dan konvoi LL4GAZA melalui corong radio IKIM...dan dari internet sahaja...kepada semua pembaca..jangan lupa..rajin2 kan lah diri mendengar siaran di radio IKIM dalam pukul 10 malam tentang perkembangan konvoi ini..siaran ini adalah secara langsung selama 20 hari..malam ni masuk malam keempat..jangan lupa.. :)

sama-sama lah kita doakan mereka, buat solat hajat...qunut nazilah...moga Allah permudahkan urusan ini..sumbangan juga jangan dihentikan....

ya Allah..lindungi mereka..permudahkan urusan mereka..berikan yang terbaik buat mereka..

ku pohon sangat doa dari kalian..ya Allah..kuatkan hatiku dan mereka..

~puterianamas~

2 comments:

Anonymous said...

salam. alhamdulillah setelah baca post anti ni mengalir juga air mata ini buat kali kedua hari ini. moga air mata ini akan melembutkan hati yang keras ni. Ya Allah mereka mujahid2Mu dan mereka mencintaiMu, pelihara mereka ya Allah.

ZiErWa zAiNaL said...

teringt pak cik kak majad juga pergi sama..sedehnye tp x pe,,jihad ke jalan Allah kn?sepatutnye kne rse bngga sebab kalau mati..mati syahid..tu yg kite nak..