ingin ku berkongsi sesuatu....

segala peristiwa yang terjadi sejak akhir2 ini...berkaitan dengan diri saya mahupun org lain...ingin saya kongsi sesuatu kata-kata yang saya dapat dari sahabat baik saya merangkap kakak senior saya...mungkin ada yang pernah baca tapi saya harap ia bermanfaat.
  
``Hangat alismu bukan tanda DIA tak cinta..
tetapi besarnya cintaNYA padamu..
kita minta kebijaksanaan..
DIA hadirkan kita dengan pelbagai mehnah...
mahu kita bijak mencari cinta sebenar..
Sangat kita minta dimudahkan perjalanan hidup..
diberiNYA kesesakan jiwa kala berjuang..
mahuNYA kita mudah melayari kehidupan mendatang..
Pada akhir mehnah hanya DIA yang kita temui untuk mengadu..
yang ada hanya 1 cinta...''

mari kita berhenti sejenak..muhasabah dan koreksi diri kembali...adakah selama ini kita terfikir, semua yang didatangkan dan ditakdirkan olehNYA begitu bermanfaat dan memberi pengajaran serta hikmah bagi kita..
Mari kita fikirkan dan kaji hikmah disebalik setiap apa yang Allah tentukan buat kita...wallahu a`lam.. 



0 comments: